بهترین گروه تبلیغات رایگان

  • ۰
  • ۰

بهترین گروه تبلیغات رایگان

از کارهای مخفیانه دوری کنید. روابط عمومی مهمترین وظیفه اش روشنگری برای افکار عمومی است. حالا به نظر شما، نهادی که مهمترین وظیفه اش روشنگری است، می تواند کارهای مخفیانه انجام دهد و ادعا کند عملکرد خوبی داشته است؟« ایولی لدبتر لی » که همه ایشان را به عنوان پدر روابط عمومی می شناسند بارها تاکید کرده است که دفتر مطبوعات دفاتری پنهانی نیست که بتوانیم کارهای پنهانی انجام دهیم. همه چیز باید روشن و شفاف باشد. از طرفی نباید تبلغات تجاری را با کارمان اشتباه بگیریم. پس اگر جایی حس کردیم کاری که می خواهیم انجام دهیم جنبه ی تبلیغات تجاری دارد باید از انجام آن اجتناب کنید. او در سخنان خود بارها تاکید کرده است که مهمترین وظیفه ی روابط عمومی، روشنگری و بازتاب اخبار موثق به مردم است.

8. تبلیغات یک رودخانه ی پرخروش است اما روابط عمومی دریایی ارام است. شاید از این مثال تعجب کنید. پس بهتر است به توضیح و تفسیر آن گوش کنید. تبلیغات به دنبال فهم یک طرفه و ایجاد یک جو روانی به سود تبلیغ کننده است. یعنی هدف والایی ندارد و تنها منافع تبلیغ کننده را در نظر می گیرد، یعنی درنظر گرفتن یک رابطه ی صمیمانه مبتنی بر اعتماد دو طرفه به هیچ عنوان در تبلیغات جایگاهی ندارد. اگر هم بحث اعتمادی مطرح باشد، تاجایی مهم است که افراد را به طور غیر مستقیم به تن داد به خواسته های تبلیغ کنندگان وادار سازد و نه بیشتر. درحالی که روابط عمومی همواره به دنبال روابط مبتنی بر اعتماد است.

درادامه ی مطلب همراه ما باشید




در بحث مخاطب تفاوت روابط عمومی و تبلیغات در چیست؟

1.      در تبلیغات، از مخاطب بهره کشی می شود. یعنی چه؟ یعنی تبلیغات به مبلغ کمک می کند برای رسیدن به اهداف خود، از هر وسیله ای که مخاطب را تهییج کند استفاده کند. درواقع مخاطب بدون این که بفهمد، ازادی عمل خود را از نظر روانی از دست می دهد و عملا تبدیل به بنده ی افکار مبلغان می شود. اما روابط عمومی نه تنها بهره کشی نخواهد کرد، که اتفاقا خود را زبان مخاطب می داند و افکار و نظرات آن ها را انعکاس می دهد. یعنی رعایت کامل دموکراسی در قرن بیستم!

2.      روابط عمومی غالبا به دنبال اعلام یک خبر و تمام کردن ارتباطش با مخاطب ها نیست. بلکه تمام انتقادات، پیشنهادات و خواسته های مخاطب را هم به سازمان منتقل می کند. درنتیجه کمک شایانی به بهبود روابط سازمان با مشتریان خود و بهبود عملکرد سازمان در زمینه ی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان می کند. حتی روابط عمومی به این وسیله به خوبی در جهت اصلاح نقص های سازمان هم پیشنهاداتی ارائه می کند. پیشنهاداتی که از نظریات مخاطبان سرچشمه می گیرد. اما در تبلیغات، این رابطه با رساندن پیام توسط راهکارهای خلاقانه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اند به پایان می رسد و دیگر انعکاسی ( جز تن دادن افراد به خواسته های تبلیغات) وجود ندارد. درواقع رسالت روتین و معمولی تبلیغات رساندن پیام است. هرچند امروزه متخصصین تبلیغات سعی دارند نتیجه ی تبلیغات را تضمین شده و در چارچوب وظایف مسئول تبلیغات جای دهند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی